Welkom op mijn treinenzolder


> Baanoverzicht

Hieronder de layout van de baan in de huidige vorm. Voor de toekomst zijn er nog genoeg ideeŽn qua uitbreiding...

> Foto's - meest recent


Jan-2012: Wat foto's en een nieuwe bouwlocatie


> Foto's - vanaf het begin

Feb-2003: Alle grote plannen hebben een pril begin...

Feb-2004: Een jaar later is het al wat minder pril...

Ook moet er heel wat elektronica in elkaar worden gesoldeerd.

Nov-2005: De zijlijn met station wordt geÔnstalleerd.

Jul-2006: Keerlus met schaduwstation wordt aangesloten op de zijlijn.

Okt-2006: Langzaam aan verschijnen de eerste scenery elementen ten tonele.

Nov-2006: De contouren van het landschap gaan zichtbaar worden. Een deel van de rand is gemonteerd.

Dec-2006: Een stukje landschap gaat vorm krijgen. En perrons (van balsahout) worden aangelegd, zodat ook ballast kan worden gelegd en dwergseinen geplaatst.

Mar-2007: Het wordt lente, zelfs op (een klein stukje van de berm op) de modelbaan. Er groeit van alles...

Jul-2007: Onder het motto 'gips erover' verder met de scenery. Ter afwisseling ook even een hekje gemaakt en geplaatst.

Nov-2007: Stationsgebouw verlicht, perrons vervangen door smallere en verder aangekleed. Begin met achterwand gemaakt.

Jan-2008: De achterwand voorzien van gips, kleur, grondbedekking, struiken en bomen.

Feb-2008: De weg wordt verhard en de rail(bedding) kleurt roestbruin.

Mar-2008: Verlichting provisorisch aangesloten en gewoon een paar foto's gemaakt.

May-2008: Nog meer bomen erbij. En op de perrons lantaarns en borden geplaatst.

Jul-2008: Een mal gemaakt, daar gipsen muren mee gegoten en deze geverfd.

Aug-2008: Tijd om de helling te maken; dus met kippegaas, gipsverband en gips aan de slag gegaan.

Sep-2008: Kleuren en dan verder aankleden.

Sep-2008: Steeds meer bomen krijgen hun plekje op de baan.

Okt-2008: Overzicht van het groen dat voor de steunmuur is gegroeid.

Nov-2008: Het groen voor de steunmuur is klaar. Wat doorkijkjes...

Dec-2008: Wat foto's van het station vanuit verschillende hoeken.

Jan-2009: Telefoonpalen geplaatst bij het station. En een extra keerlus toegevoegd (schets rechtsonder) voor meer rijmogelijkheden.

Feb-2009: De berm voor de hoofdbaan wordt voorzien van (een begin van) begroeiing.

Mar-2009: Eindelijk zijn er reizigers op het station. En het laatste voorsein is in elkaar gezet.

Apr-2009: Nadat een serie bomen is gemaakt, begint ook de berm op de voorgrond begroeid te raken.

Apr-2009: Tijd voor een fotoshoot, nu ook met wat ander materieel.

Jun-2009: Een leeg hoekje ingevuld.

Sep-2009: Een schakelpaneel voor de verlichting op de baan gerealiseerd.

Sep-2009: Wat extra foto's, van een mooie trein en van legergroene auto's.

Okt-2009: We hebben een beller! Na wat prutsen is een telefooncel aangepast en van verlichting voorzien.

Dec-2009: Eindelijk: een begin gemaakt met de bouw van een berg in de hoek van de baan.

Jan-2010: De bouw van de berg vordert gestaag.

Feb-2010: De berg begint kleur te krijgen.

Feb-2010: In de hoek alvast lekker detailleren - een trap.

Mei-2010: Achteraan gaat het groen langzaam oprukken.

Sep-2010: Rijden door het groen, en meer groen plaatsen.

Okt-2010: Ketelwagens pimpen - van regenboog naar grauw en grijs.

Nov-2010: De heuveltop wordt groener.

Dec-2010: De ruimte rondom de kerk wordt ingevuld.

Jan-2011: Het hoekje rond het seinhuis wordt opgevuld

Jun-2011: Een kijkje achter, ... eh, ..., onder de coulissen

Jan-2012: Wat foto's en een nieuwe bouwlocatie

> The making of ...



Meer informatie over 'the making of ...' kun je vinden op www.beneluxspoor.net, op het forum onder 'Wat zijn we aan het bouwen',

bij het draadje getiteld (klik erop):